Діагностика автокондиціонера

Погодьтеся, що б ми робили без кондиціонерів в спеку, стоячи десь в пробці? Щоб цього не сталося, слід перевіряти справність автокондиционера. Фахівці рекомендують робити це кожен сезон. Так можна знайти проблему тільки на етапі її появи і вже усунути. Адже ремонт автокондиціонерів обходиться нині недешево.

Найбільш поширеною причиною більшості проблем автомобільних кондиціонерів є розгерметизація системи і витік холодоагенту, в результаті якої погіршуються показники роботи пристрою. Надалі це може привести до серйозних несправностей, які можуть повністю вивести з ладу автокондиціонер. Діагностика пристрої, як правило, полягає в перевірці герметичності системи і пошуку витоків фреону.

Діагностика кондиціонера може бути умовно поділена на чотири етапи. Перший з них – візуальний. На цьому етапі потрібно перевірити ремені компресора, їх силу натягу, а також шланги з холодоагентом. Течі холодоагенту і масла можна помітити відразу, а ось шланги доведеться оглядати більш ретельно. Не варто забувати про чистоту фільтрів, вентилятора, дифузори і поверхня у конденсатора.

Далі діагностика кондиціонера проводиться за допомогою детектора шукаємо. У його конструкції на кінчику передбачені сенсори, які можуть зреагувати на холодоагент. Однак варто врахувати, що як і будь-який електронний обладнання, течеискатель має свій поріг чутливості. Занадто мала кількість холодоагенту він не зуміє виявити, а якщо зробить це, то ви почуєте звуковий сигнал і побачите палаючі світлодіоди на приладі. При русі повітря течеискатель також нічого «не побачить», тому робити діагностику автокондиціонера в продувається місці небажано. Для цього відмінно підійде автомайстерня або власний гараж.

На третьому етапі діагностика кондиціонера перевіряється складні витоку, коли течеискатель не вказує точне місце витоку. Наприклад, витоку можуть проявлятися тільки при певних умовах, наприклад при певній температурі кондиціонера. У подібних випадках і застосовується діагностика кондиціонера за допомогою ультрафіолетового барвника. Такий барвник заправляється в систему разом з фреоном і маслом. Барвник абсолютно нейтральний до внутрішніх елементів системи, не представляє загрози для кондиціонера і не впливає на його роботу. Після такої заправки кондиціонер експлуатується в звичайному режимі до появи ознак погіршення роботи. Після цього необхідно повернутися на сервіс, де буде проведена діагностика кондиціонера шляхом просвічування системи ультрафіолетовою лампою.

Ну і на четвертому етапі діагностика кондиціонера виконується за допомогою манометрів. Саме ними перевіряється стан компресора охолодження. Ви можете з’ясувати показник тиску, яке видає на виході компресор кондиціонера, порівняти його з номінальним. Також можна виявити наскільки добре працює електромагнітна муфта, і чи є шуми, які виникають при роботі.

У деяких випадках, для визначення несправності потрібно комплексна діагностика авто кондиціонера з використанням всіх способів. Крім цього, крім визначення течі, може знадобитися виявлення несправностей автоелектроніки або механічної частини системи. У зв’язку з цим діагностика автокондиціонерів повинна здійснюватися тільки в спеціалізованих професійних сервісах.