Діагностика ходової

Діагностика ходової частини автомобіля – це базова процедура сервісного обслуговування, виконання якої допоможе зберегти робочий стан підвіски автомобіля і забезпечить своєчасну заміну деталей, що вийшли з ладу. Ходова відчуває велику кількість навантажень, оскільки її елементи повинні гасити удари, які припадають на колеса автомобіля. Всім відомо якість наших доріг, тому, не варто дивуватися, що навіть машини преміум- сегмента нерідко потребують ремонту.

Також, багато,що залежить і від коліс автомобіля, ось наприклад, низькопрофільні покришки не здатні гасити удари, тому вся сила удару доводиться на диски і на підвіску автомобіля. Також варто розуміти, що, чим менше швидкість автомобіля, тим менше ймовірність поломки елементів ходової.

Призначення елементів ходової частини автомобіля.

Ходова частина сучасного автомобіля складається з великої кількості елементів, які знаходяться в постійній взаємодії один з одним. Завдання, яке поставлено перед цим вузлом – забезпечити комфорт і керованість автомобіля. Тобто, навіть при русі по нерівній дорозі водій і пасажири не повинні відчувати дискомфорту. Однак не можна зробити підвіску занадто м’якою – це негативно позначиться на керованості автомобіля. Тому, регулювання шасі – це завжди пошук балансу між комфортом і безпекою. Багато автомобілів оснащуються пневматичною системою підвіски. Вона робить ходову частину автомобіля дуже м’якою і плавною, зберігаючи, при цьому, керованість. Однак така конструкція вимагає періодичного обслуговування. Діагностика ходової частини слід виконувати систематично. Наприклад, цю процедуру поєднати з плановим технічним оглядом (ТО). Процес не займає великої кількості часу і вартість буде не високою. Однак, якщо вдасться виявити неполадки на ранній стадії, це суттєво знизить витрати на ремонт. Також приводом для відвідування автосервісу повинні стати зміни в управлінні транспортним засобом.

Коли потрібна діагностика підвіски?

Самостійно можна виявити ознаки несправності автомобіля орієнтуючись на появу сторонніх звуки:    

  • хрускіт або клацання, що з’являються на поворотах;    
  • стукыт в амортизаторах на гальці або на нерівностях;    
  • вільний хід керма. При появі цього симптому – діагностику підвіски потрібно негайно проводити, так як він може привести до непередбачуваних наслідків;    
  • збільшення гальмівного шляху або появи скрипу при гальмуванні;    
  • сильний крен кузова автомобіля на поворотах;    
  • зниження стійкості автомобіля яке вимагає постійного підкеровування.

Механіки часто виявляють несправність по одному з цих симптомів. В переважній більшості випадків використовують спеціальні прийоми, що дозволяє визначити несправність і почати найпростіші шляхи її усунення.Усунення несправностей здійснюється тільки після узгодження всіх нюансів з клієнтом. Також за попередньою домовленістю можуть використовуватися як оригінальні, так і не оригінальні запасні частини.

Основні процедури при діагностиці ходової.

Розглянемо операції: Перевірка стану передньої підвіски – огляд і контроль стану деталей підвіски на відсутність люфту і механічних пошкоджень:

  • Діагностика елементів задньої підвіски – огляд і контроль стану деталей підвіски на відсутність люфту і механічних пошкоджень; 
  • Перевірка амортизаторів – огляд амортизаторів на предмет герметичності; 
  • Перевірка кульових опор – огляд і контроль стану кульових опор;
  • Перевірка стану приводів – огляд пиляків шрусів на предмет герметичності; 
  • Перевірка ступичні підшипників – перевірка підшипників маточини на предмет несправності;
  • Перевірка рульових тяг і наконечників – огляд і контроль елементів рульового управління на предмет герметичності і відсутність люфтів;
  • Перевірка вихлопної системи – перевірка на герметичність і правильної геометрії;
  • Перевірка гальмівної системи – огляд стану гальмівних шлангів, колодок, дисків.

У разі виявлення неполадок, заплануйте ремонт. Не варто затягувати з відновленням підвіски. Справний автомобіль в першу чергу це ваша безпека, ну і звичайно комфорт, задоволення від керування автомобілем.